علمي آموزشي. ۱. ۲. ۳
به گفته محققان آمريكايي و نروژي، مصرف شير كم چرب احتمالا از عملكرد ضعيف كليه بر اثر ابتلا به بيماري قلبي پيشگيري ميكند.
به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس، محققان علمكرد كليه را در بيش از پنج هزار بزرگسال ۴۵تا ۸۴ساله اندازه گرفتند و دريافتند ، در افرادي كه در روز دست كم يك وعده شير كم چرب يا محصولات لبني مصرف ميكردند، احتمال عملكرد ضعيف كليه بر اثر ابتلا به بيماري قلبي ، ۳۷درصد كمتر از افرادي بود كه شير كم چرب مصرف نميكردند .
اين مطالعه در مجله آمريكايي تغذيه باليني منتشر شده است.
نويسندگان اين مطالعه متذكر شدند كه تحقيق قبلي نشان ميدهد كه پروتئين شير، ويتامين دي و منيزيوم احتمالا به فوايد بالقوه شير براي سلامت قلب كمك ميكنند.